pátek 16. září 2011

14 dní života v Gentu

Tak jsem si připravil stručné shrnutí svého čtrnáctidenního pobývání v Gentu.


Moje noha
K dnešnímu dni (11.9.) je to tedy 14 dní, co jsem přijel do Gentu a začalo moje dobrodružství s názvem Erasmus 100x jinak. V následujících řádcích bych rád popsal svoje dojmy. Tedy už je vlastně 16.9., no ale někde se to po cestě zaseklo :)


Škola
Asi není žádným překvapením, že začnu školou; vzhledem k tomu, že jsem se přihlásil na jazykový kurz Vlámštiny. No tak to by bylo asi tak všechno ke škole...


Bydlení
No vzhledem k tomu, že se paní domácí minulou neděli rozhodla odjet do Francie, tak se tu všichni nájemníci utápíme v přetékajícím koši odpadků (samozřejmě garáž s popelnicí je zamčená), houbička na nádobí rozdává facky, koupelna vypadá jako po nájezdu Vikingů a majitelka je nejspíše nezvěstná. Za 8 dní se chystám na kolej a nemůžu se dočkat, protože i lokalita mého současného pobývání je značně mimo centrum veškerého dění. Autobus jezdí jednou za hodinu a o víkendu jak se řidiči zachce. Už se nemůžu dočkat bydlení na koleji a kola!


Doprava po Gentu
Na toto téma jsem se již trochu rozepsal v předchozím příspěvku, leč jsem na pár "drobností" pozapomněl. Pro mě je doprava v Gentu formou buď hromadné dopravy, nebo chůzí...tudíž jsem odkázán pouze na autobusy/tramvaje a vlastní nohy. Jízda autobusem bývá častokrát "zábavná", a to když se řidič rozhodne jezdit permanentně brzda/plyn - v těchto chvílích by si celý autobus nezadal s vozíčkem na horské dráze Maverick v Cedar Point. O jízdě po chodníku se ani nemá cenu zmiňovat (nebo jsem to právě udělal?). No stručně a jasně řečeno, řidiči autobusu jsou prasata a uznávají pravidlo "všichni z cesty". Jak jistě chápeš, snažím se naznačit, že autobusová doprava v Gentu je kapitola sama pro sebe. Na zastávkách zásadně není napsáno jaké zastávky má daný autobus, ale pouze jaká je jeho konečná (kam jede). Pokud si myslíš, že se  tuto "tajnou" informaci dozvíš alespoň v autobuse samotném, budu tě muset zklamat. Lidem v Gentu prostě stačí, když vědí, kam ten autobus jede a nic jiného je nejspíše nezajímá. Natož pak nějaký studentík z Čech, který chce vědět, jak se jmenuje zastávka před jeho oblíbenou hospodou.


Stravování
Ohledně jídla je na tom Belgie v podstatě stejně jako kdekoli jinde v Evropě. Na rozdíl od Čech se ale vyžívají v bohatých přílohách, rybách a bagetách. Už 14 dní se mi v lednici válí obalovaná treska, o které jsem si myslel, že je smažený sýr. Zkušenosti, zkušenosti...a hlavně vědomosti - ono "vis" totiž znamená ryba a ne sýr ("kaas"). Na obědy chodím do menzy, kde se dá najíst od padesáti centů do 3.80€. Za půl éčko je polívka a za dvacetník k ní je bagetka. Velké bagety "vybavené" zeleninou/sýrem/masem na přání stojí do 1.80€. Gigantickou porci boloňských špaget koupíš za 3.10€, a když chceš specialitku musíš se vytasit s 3.20€ - 3.80€. Porce jsou to opravdu královské a bez nadsázky se dá říct, že nikoho ani nenapadne šetřit jídlem - chceš víc rejže/hranolek/brambor/kaše - stačí otevřít pusu a říct si. Třešničkou na dortu pak je možnost pivka nebo u pokladny otevřená láhev vína, ze které si stačí nalít skleničku. Posedět se může vevnitř, nebo na terase, kde tě opravdu nikdo nehoní. Prostě pohodička.
Pokud si chci udělat něco doma, stačí zajít do nejbližšího supermarketu a je nakoupeno - mimochodem chodím tady do takového "skladiště", kde si opět můžeš nalít vzorek vína, které si kupuješ, ochutnat jak bude chutnat tvoje maso na grillu a spoustu dalších lahůdek. I to nakupování je radost!


Zábava
Gent je opravdu městem studentů a tak je, co se kulturního, sportovního a společenského vyžití týče, opravdu na vysoké úrovni. Každý večer se ulice zaplní mladými lidmi a je problém najít volná místa v hospodě. Zatím jsem tedy nebyl v centru déle jak do 22:36, kdy mi jede poslední autobus domů - ano opravdu ta jejich mhd je dosti omezená. Bohužel právě mezi desátou a jedenáctou se vše rozjíždí a lidé se teprve začínají trousit do hospod. To vše by se ovšem mělo kompletně změnit příchodem na koleje, kdy konečně budu pánem svého času. Půjčím si kolo a na nějaký autobusy se můžu vyprdnout.
Každý víkend se v Gentu konají rozdílné akce - minulou sobotu tu byl sportovní den a na veškerých hlavních náměstích byly exhibice sportů a byla možnost si je vyzkoušet. Tento víkend je v sobotu festival "We Are Music" a v neděli se komplet celé město uzavře automobilům, protože je den kol. No prostě paráda.


Fotky ze sportovního dne ZDE!
+VIDEO




Příští příspěvek můžete očekávat již z koleje :)))



Žádné komentáře:

Okomentovat